Priešrinkiminis maratonas: Lietuvoje įsibėgėja karštas politinės savireklamos laikas

Autorius: Domantas Klyva Šaltinis: https://sputniknews.lt/columni... 2020-09-29 17:34:00, skaitė 1026, komentavo 1

Priešrinkiminis maratonas: Lietuvoje įsibėgėja karštas politinės savireklamos laikas

Iki Seimo rinkimų I turo liko vos dvi savaitės. Todėl pretendentai į Tautos išrinktuosius stengiasi iš paskutiniųjų. Reklamuodami savo partijas, ir, žinoma, save. Ypač jeigu balotiruojamasi vienmandatėje apygardoje

Veidas į veidą, t. y. "face to face", komunikacija pavojinga. Todėl visu pajėgumu eksploatuojama veidaknygė — Facebook. Tačiau ir čia yra ribojimų. Bet kokia žinutė, replikėlė ar veidelis turi būti pažymėtas kaip "politinė reklama".

Galima save reklamuoti kito veideliu. Galima konkurentus ar priešininkus aršiai kritikuoti nerenkant žodžių. Bet negalima nenurodyti, jog tai "politinė reklama".

Privaloma nurodyti. Nes politikų ir partijų veidaknyges stebi Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) ir politinės komunikacijos specialistai. VRK net nupirko politinės reklamos stebėsenos paslaugas. Reklamą socialiniuose tinkluose taip pat stebi apygardų rinkimų komisijos.

Stebėseną apmoka visi mokesčių mokėtojai — rinkėjai. Tačiau ir patys rinkėjai gali stebėti ir savo pastebėjimus siųsti Vyriausiajai rinkimų komisijai. Tam net yra sukurta VRK Reklamos gaudyklė. Gaudyklė gaudo tuos, kurie nesąžiningai bando tapti Tautos atstovais Lietuvos parlamente.

VRK Reklamos gaudyklė
VRK Reklamos gaudyklė

Politinę reklamą socialiniuose tinkluose galima užsisakyti ir apmokėti nebūtinai iš politinės kampanijos sąskaitos. Tokią reklamą gali užsakyti ir ne kampanijos dalyviai, o jų vardu ar interesais tretieji asmenys. Trečiųjų asmenų finansavimas rinkimų kampanijose yra draudžiamas.

Bet kas nerizikuoja, tas negeria... atsiprašau, nelaimi Tautos mandato. Tokie nacionaliniai rinkiminiai reklamos niuansai socialiniuose tinkluose. Į tai atkreipė dėmesį ir pati VRK pirmininkė Laura Matjošaitytė.

O Valstybės saugumo departamentas tradiciškai įspėjo, kad rinkimams tradiciškai poveikį darys priešiškos Lietuvai jėgos. Prieš kiekvienus rinkimus įspėja. Premijos stebėtojams, kurie pastebės priešiškų jėgų kišimąsi į Lietuvos Seimo rinkimus, nepasiūlė.

Juk priešiškos Lietuvai jėgos, kaip tretieji asmenys, galėtų užpirkti reklamos, pavyzdžiui, Tėvynės sąjungai-Lietuvos krikščioniams demokratams (TS-LKD), o Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga (LVŽS) demaskuotų pastarųjų Tėvynės išdavystę.

Tačiau ponų Landsbergių konservatorius pono Karbauskio "valstiečiai" demaskuoja be priešiškų Lietuvai jėgų pagalbos. Demaskuoja savarankiškai — leidiniu "Neliečiamieji". Ši leidinį ponas Karbauskis reklamuoja ir savo Facebook laiko juostoje.

Pristatydamas leidinį Ramūnas Karbauskis teigė, kad turi teisę ir jaučia pareigą pasakyti Lietuvos žmonėms, kodėl "valstiečių" "taip nemėgsta Landsbergiai, konservatoriai ir jiems pataikaujančios partijos, pradedant liberalais, baigiant Palucko vadovaujamais socialdemokratais, kurie tapo konservatorių satelitine partija".

Ramūnas Karbauskis: "Žmonės turi žinoti, kas sieja Landsbergių šeimos verslą, konservatorių partiją su privačiais pensijų fondais; kaip buvo padaryta milžiniška žala valstybei, žmonėms, ekonomikai nesąžiningai vystant šaliai reikalingus strateginius projektus, kaip iš jų vystymo buvo ciniškai pelnomasi, visiškai negalvojant nei apie projektų reikšmę valstybei, nei apie atsakomybę prieš Lietuvos žmones".

"Neliečiamieji" neliečiamųjų buvo nedelsiant apkaltinti, naudojant "juodąsias" technologijas.


"Neliečiamieji"

Pretendentai į Lietuvos Seimą, artėjant spalio 11 dienai, pamėgo Facebook grupes. Kandidatai į deputatus staiga tapo medžiotojais, žvejais, grybautojais, šunų ir kačių globotojais, sveikuoliais, žaliavalgiais, miškų ir varlių saugotojais, be abejo, miestelių, seniūnijų ir kitų bendruomenių socialinių tinklų grupių nariais. Ir pradėjo siūlyti savo rinkimines programas. Tokiu komišku būdu įsisiūlyti į visiškai apolitiškas draugijas.

Kai neturi trečiųjų asmenų, kurie už tave sumokėtų, turi susimokėti pats. Net už alų. Tačiau Mantui Adomėnui ir tai nėra paprasta. Paprasčiau paprašyti, kad kas "pastatytų" alaus ir dar papildytų pono esamo, o gal būt net ir būsimo Seimo nario rinkiminę sąskaitą.

Konservatorius, aktyvus Taivano "nepriklausomybės" pripažinimo puoselėtojas Mantas Adomėnas savo Facebook laiko juostoje didelėmis raidėmis paprašė: "AR SUTIKTUMĖTE PAVAIŠINTI MANE STIKLU ALAUS?"

Ponas Seimo narys patikslino: "O puodeliu kavos? O galbūt — padovanoti knygą arba pastatyti butelį vyno? Šįsyk alaus, knygų ir vyno man reikia ne taip labai. Bet LABAI reikia Jūsų paramos mano rinkimų kampanijai."

Ponas Adomėnas išdėstė ir aritmetiką: "Gal galite pervesti mano kampanijai vieno alaus bokalo ar kavos puodelio (3 eurai), vienos knygos ar vyno butelio (12 eurų) ekvivalentą? Arba ir daugiau (bet TIK TUO ATVEJU, jeigu esate deklaravę ir pajamas, ir turtą už 2019 metus)?"

Paduokit ponui Seimo nariui
Paduokit ponui Seimo nariui "ant alaus" į Seimą

Mantas Adomėnas pareklamavo ir konkurento sąskaitą. Bet vis dėlto nurodė, jog tai politinė reklama. Matyt, Adomėno rinkiminė sąskaita jau ne tuščia, ir jis apmokės savo ir šią Raimundo Lopatos "lopatos" reklamą.

Mantas Adomėnas reklamuoja Raimundo Lopatos kastuvą
Mantas Adomėnas reklamuoja Raimundo Lopatos kastuvą

Seimo rinkimų kampanija — įtemptas reikalas. Mantas Adomėnas atsipalaiduoja prie bokalo alaus. Ramūnas Karbauskis nevartoja. Ramūnas Karbauskis atsipalaiduoja Naisiuose. Naisius dažnai reklamuoja. Ponas Karbauskis nenurodo, kad tai politinė reklama. Tai tiesiog tik Karbauskio Naisių reklama.

Nepolitinė pono Karbauskio reklama
Nepolitinė pono Karbauskio reklama

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.