Autorius: LVI Šaltinis: https://laisvavisuomene.lt/maz... 2018-11-22 16:37:43, skaitė 476, komentavo 2
"Planuotos tėvystės organizacija" (toliau – PTO) atsidūrė kontroversiškoje situacijoje, kai internete paplito organizaciją remianti reklama.
40 sekundžių video pavadinimu Pasirinktoji (angl. The Chosen) prasideda gražios, besišypsančios mergaitės vaizdu. Fone grojant lopšinei pasirodo žodžiai „ji nusipelno būti mylima“. Šiuo atveju dauguma žiūrovų sutiktų. Toliau rašoma, kad „ji nusipelno, kad jos norėtų“. Žiūrovo nuomonė ir čia sutampa. Tačiau tuomet pasirodo skandalinga frazė „ji nusipelno būti pasirinkimu“ (angl. she deserves to be a choice). Video reklama baigiasi paraginimu paremti PTO.
Pirmiausiai, reklamą barbariška daro tai, kad žiaurus kūdikio nužudymas pristatomas kaip kažkas, ko pats kūdikis nusipelnė. Tačiau kaip kūdikis gali to nusipelnyti? Tam, kad kažko nusipelnytum, turi būti to vertas – ar tai būtų apdovanojimas, ar bausmė. Taigi ar vaikas nusipelnė bausmės? O gal „nusipelnė“ reklamoje traktuojama kaip apdovanojimas? Ar šios reklamos kūrėjai brangintų panašų „apdovanojimą“ savo atžvilgiu? Jeigu ne, kaip jie – kaip bet kas – gali šiuo klausimu kalbėti apie vaiką?
Galima manyti, kad reklamoje trūksta teksto. Galbūt joje turėjo būti parašyta taip: „Ji nusipelno būti mylima, ji nusipelno, kad jos norėtų, o jeigu ne, tuomet ji nusipelno mirti“. Bet tuomet būtų keliama prielaida, kad visi nemylimi ar biologinių tėvų nenorimi vaikai norėtų prarasti savo gyvybes. Vis dėlto tai prieštarauja milijonų žmonių, kurie buvo nemylimi ar nenorimi savo tėvų ir vis tiek gyveno laimingą ir pilnavertį gyvenimą, liudijimams. Kiekvienas asmuo nusipelnė pasirinkti, kaip elgtis sudėtingomis sąlygomis: pasistengti jas įveikti ar pasiduoti. Absoliuti dauguma gavusi galimybę rinktis pasirinktų pirmąjį variantą.
Antra priežastis, kodėl ši reklama kelia tokį nerimą, yra jos nuoširdumas. Ji rodo ne „ląstelių gniužulą“, o kūdikį, ji kūdikį įvardina kaip „ją“, o ne „tą daiktą“. Netgi atrodo, kad reklama stengiasi akcentuoti vaiko grožį ir mielumą. Ji rodo žmogaus gyvenimą – nuostabų, stebuklingą gyvenimą – ir tuomet pasako: „Taip, šį žmogų nužudyti yra gerai“. Turėtume pagirti reklamą sukūrusią organizaciją Agenda Project Action Fund už nuoširdumą apie tai, kuo jie tiki ir ką remia.
Ši reklama yra trejų metų senumo, tačiau pastarosiomis dienomis plačiai pasklido internete po to, kai ja socialiniuose tinkluose pasidalino žmogaus gyvybę ginanti aktyvistė Obianuju Ekeocha, sureagavo JAV politikai ir garsenybės.
Parengta pagal dailywire.com