Autorius: Agnė Petrauskienė Šaltinis: https://sputniknews.lt/2022021... 2022-02-10 23:09:00, skaitė 472, komentavo 2
VILNIUS, vasario 10 — Sputnik. Automobilių degalų importas į Ukrainos rinką iš Baltarusijos sausį, palyginti su praėjusiais metais, išaugo 29 proc., praneša "Ukraina.ru", remdamasi Ukrainos žiniasklaida.
Beveik visi Ukrainos importuotojai didina baltarusiško kuro pirkimą.
Praėjusią savaitę Minskas, reaguodamas į draudimą tranzitu per Lietuvą gabenti "Belaruskalij" trąšas, paskelbė uždraudęs tam tikrų kategorijų krovinius vežti geležinkelių tranzitu iš Lietuvos per savo teritoriją. Visų pirma kalbama apie naftos produktus, taip pat apie chemines ir mineralines trąšas. Kartu Lietuva yra viena iš kuro tiekėjų Ukrainai.
Ukrainos konsultacijų grupė "A-95" pažymėjo, kad Lietuvos naftos produktų tiekimo į Ukrainą nutraukimas dėl jų tranzito draudimo neturės esminės įtakos esamai rinkos situacijai, tačiau strategiškai padidins priklausomybę nuo naftos produktų importo iš Rusijos ir Baltarusijos.
Lietuvos valdžiai sustabdžius "Belaruskalij" trąšų tranzitą Minskas buvo priverstas taip pat uždrausti tranzitą. Politikai ir ekspertai pastebi, kad nutraukus "Lietuvos geležinkelių" sutartį su "Belaruskalij" Lietuvai gresia milijoniniai nuostoliai.
Skandalas dėl "Belaruskalij" tranzito Lietuvoje kilo gruodžio pradžioje. Tuo metu "Lietuvos geležinkeliai" ir toliau gabeno "Belaruskalij" krovinius, nors jiems įsigaliojo JAV sankcijos.
Lietuvos vyriausybė nusprendė nuo vasario 1 dienos nutraukti "Belaruskalij" ir "Lietuvos geležinkelių" (LTG) trąšų tranzito sutartį, tačiau Baltarusija kreipėsi į teismą. Nuo vasario 7 dienos Minskas nebeįleidžia traukinių iš Lietuvos, tranzitu per Baltarusijos teritoriją vežančių naftos produktus ir trąšas. Baltarusijos duomenimis, kasmet tranzitu per šalies teritoriją gabenama apie 1,5-1,6 mln. tonų prekių, kurioms taikomos Minsko atsakomosios priemonės, jų vertė – daugiau nei milijardas dolerių.