Autorius: Algimantas Lebionka Šaltinis: http://lebionka.blogspot.com/2... 2022-08-29 22:50:00, skaitė 298, komentavo 7
Teisinės kultūros instituto Ordo Iuris prezidentas Jerzy Kwasniewski rašo:
Ponios ir ponai,
Jau kelerius metus rugsėjį į mokyklą sugrįžtantys mokiniai ne tik jaudinasi, bet ir nerimaujantys tėvai jaučia vis didesnį netikrumo jausmą. Mūsų vaikai nuo pat pirmųjų pradinės mokyklos klasių gali ne tik mokytis matematikos, istorijos ar užsienio kalbų, bet ir už mokyklos sienų susidurti su LGBT aktyvistais, lytinio švietimo specialistais iš lyčių lygybės organizacijų ar tiesiog šeimos ir normalumo priešais.
Jų tikslas - formuoti jaunąją kartą taip, kad po kelerių metų didžioji visuomenės dalis palaikytų radikalius ideologinius reikalavimus. Varšuvos Sobieskio vidurinėje mokykloje atidarytas "tualetas nebinariniams ir transseksualiems mokiniams" arba pranešimai apie mokyklas, kuriose mokytojams liepiama klausti, kokiu įvardžiu kreiptis į mokinį, yra tik ledkalnio viršūnė. Vėliau šiame laiške papasakosiu istoriją apie vaikų darželį, kuris išdalijo mažyliams knygelę, įtikinančią juos, kad kiekvienas gali jaustis mergaite arba berniuku..... arba kas nors visai kitas.
Todėl - ir tai turėtų būti įdomu visiems tėvams - auklėjimas ir išsilavinimo lygis tampa mažiau svarbūs nei ideologinės mados ir politinis korektiškumas vis daugiau įstaigų. Tai rodo nauji reitingai, kuriuose mokyklos reitinguojamos pagal tai, kaip jos atitinka LGBT aktyvistų reikalavimus.
Jau daugelį metų dirbame su tėvais, kad sustabdytume šią tendenciją, kuri jau užplūdo Vakarų Europos mokyklas.
Laimei, kaip tėvai, turime konstitucinę teisę užtikrinti, kad mūsų vaikai būtų auklėjami ir mokomi moralės pagal mūsų įsitikinimus. Norėdami užtikrinti tinkamą vaikų vystymąsi, turime būti budrūs, ypač dabar, mokslo metų pradžioje.
Mūsų teisininkai jau parengė keletą vadovų tėvams ir mokytojams, kuriuose suprantamai paaiškiname, kokios yra tėvų teisės ugdymo procese ir kaip užtikrinti, kad mokykla jų nepažeistų. Mūsų interneto svetainėje yra ne tik vadovas apie tėvų teises mokykloje, bet ir vadovas mokytojams, kuriame primename, kad pedagogai, kaip ir visų kitų profesijų atstovai, turi teisę prieštarauti savo sąžinei. Taip pat pateikiame leidinių, kaip mokykloje ir darželyje organizuoti maldos ir prakartėlių vaidinimus arba kaip neleisti vaikui dalyvauti tokiuose renginiuose kaip "Vaivorykštinis penktadienis".
Šiais metais NVO atstovams, dalyvavusiems liepos mėnesį "Collegium Intermarium" surengtame šeimą remiančių organizacijų forume, pateikėme savo medžiagą - prieinamas infografikas ir brošiūras. Iš viso apie 40 organizacijų jau paskelbė apie bendrus veiksmus, kuriais siekiama apginti vaikų nekaltumą ir pagrindines šeimos vertybes, kaip naujai sukurtos iniciatyvos - Mokyklų apsaugos judėjimo - dalį.
Nuo 2017 m. pradėjome teikti ir tobulinti "tėvų pareiškimą", kurį tėvai gali pateikti mokyklai ar vaikų darželiui, informuodami įstaigos vadovybę, kad jų vaikui dalyvaujant bet kokioje popamokinėje veikloje kiekvieną kartą reikalingas tėvų sutikimas. Daugeliu atvejų užtenka pateikti tokį pareiškimą, kad mokykla nebendradarbiautų su ideologais ar lytinio švietimo mokytojais. Jei mokykla ignoruoja pateiktą pareiškimą, Ordo Iuris instituto teisininkai nedelsdami padeda tėvams. Beveik visada mūsų argumentai įtikina vadovybę pakeisti savo poziciją. Kitais atvejais susitarėme po to, kai pranešėme užsakovams, kad esame pasiryžę kreiptis į teismą.
Gdansko tarybos nariai nedviprasmiškai pripažino, kad vulgarios lytinio švietimo programos "Zdrovve Love" nesėkmę lėmė Ordo Iuris instituto, remiančio atsakingus Gdansko tėvus, veiksmai. Dėl mūsų budrumo ir aktyvumo "vaivorykštiniai penktadieniai" buvo atšaukti daugelyje Lenkijos mokyklų, o visa akcija vis dar neatgavo savo pradinio masto. Panašios sėkmės sulaukėme ir Poznanėje bei Varšuvoje rengdami vadinamuosius antidiskriminacinio švietimo užsiėmimus.
Be paramos tėvams ir tėvų organizacijoms, turime užtikrinti, kad būtų priimti geri įstatymai, užtikrinantys vaikų saugumą, o tėvai gerbtų savo tėvystės teises.
Nepaisant nesiliaujančio LGBT aktyvistų puolimo, vietos valdžios institucijos, priėmusios Vietos šeimos teisių chartiją, imasi tolesnių iniciatyvų tėvų teisių labui ir mokyklų apsaugai nuo ideologinių madų. Mūsų ekspertų taip pat nepraleisime per numatomą parlamentinį darbą dėl paskelbto naujo vaikų ir mokyklų apsaugos įstatymo.
Tėvų ir mokytojų prašymu parengėme paprastas nuostatas, leidžiančias mokykloms įvesti draudimą naudotis mobiliaisiais telefonais savo patalpose ir užtikrinti jo vykdymą. Nuolatinis žiūrėjimas į telefono ekraną trukdo susikaupti, trukdo mokymosi procesui ir neigiamai veikia vaikų socialinę raidą. Šiuo metu galiojančiuose teisės aktuose šis klausimas nėra aiškus. Parodysime, kaip juos pakeisti, pasinaudodami dvylika metų Prancūzijoje galiojančiomis taisyklėmis, kurios yra naudingos šios šalies vaikams.
Darbas keliais lygmenimis - tėvų, mokyklų ir galiojančių įstatymų - padeda mums kartu su tėvais išsaugoti mokyklą kaip auklėjimo ir švietimo vietą, laisvą nuo radikalių ideologijų ir politinių aktyvistų. Vis aiškiau matyti, kad "vaivorykštinės mokyklos", investuojančios į naujus tualetus, skirtus "nepilietiškiems" mokiniams, menkinančios patriotinio auklėjimo vertę ir pašiepiančios krikščionišką tėvų auklėjimą, nebeturi nei laiko, nei išteklių skirti dėmesio mokinių stropumui formuoti ir padėti jiems mokytis.
Kiekvienas iš mūsų supranta, kad mūsų tautos ateitis ir Lenkijos likimas priklauso nuo jaunosios kartos auklėjimo kokybės. Todėl negalime būti pasyvūs ir atiduoti šią sritį kairiesiems radikalams. Todėl drąsiai prašau jūsų paremti Ordo Iuris instituto veiklą. Be šios paramos nebūtų įmanoma imtis plataus masto veiksmų ir užtikrinti visapusišką vaikų, tėvų, šeimų ir mokyklų apsaugą.
Kaip šiandien prisimenu didžiulius socialinius protestus, kai tėvai iš Varšuvos ir visos Lenkijos demonstravo prieš Rafało Trzaskowskio priimtą "LGBT+ deklaraciją". Tuo metu Varšuvos meras pažadėjo Varšuvos mokyklose įvesti lytinį švietimą pagal liūdnai pagarsėjusius PSO standartus. Nuo pat pradžių kėlėme nerimą dėl to, kad Pasaulio sveikatos organizacijos dokumente teigiama, jog vaikai iki ketverių metų amžiaus darželiuose turėtų būti "mokomi" apie "džiaugsmą ir malonumą liesti savo kūną, masturbaciją ankstyvoje vaikystėje". Tuomet išgirdome, kad drąsių tėvų protestai buvo panika ir manipuliacija.
Tuo tarpu realybėje lyčių ideologai jau bando indoktrinuoti vaikus net vaikų darželiuose - juk būtent darželinukams buvo parengta knygelė "Gražiai skirtingi", kuri metų pabaigoje buvo išdalinta penkiamečiams iš valstybinio vaikų darželio Strzeszówe, Žemutinėje Silezijoje, ir savivaldybės vaikų darželio Plocke. Vaikai galėjo sužinoti apie nebinarinę, interperseksualumą ir lytinę tapatybę, kuri nebūtinai sutampa su tikrąja biologine lytimi. Be kita ko, viduje buvo nuotrauka, kurioje pavaizduoti du vyrai, apkabinantys du berniukus, su užrašu "Aš turiu du tėčius ir mažąjį broliuką" ir panaši nuotrauka su "dviem mamomis". Dar viena citata iš knygelės:
"Mergaitės ar berniuko, moters ar vyro kūnas skiriasi savo sandara. Šie skirtumai lemia mūsų lytį. Tačiau yra ir interseksualių žmonių, kurie nepriklauso nė vienai iš šių grupių".
Taip pat buvo vietos instrukcijoms "kaip kreiptis į nebinarinį asmenį".
Reaguojant į šiuos įvykius, švietimo kuratoriams buvo išsiųstas Ordo Iuris teisininkų parengtas pranešimas apie galimą teisės pažeidimą, susijusį su ideologinio turinio mokymu darželinukams, kuris ne tik nesuderinamas su pagrindinėmis biologijos žiniomis, bet ir prieštarauja Lenkijos Konstitucijos 18 straipsniui, saugančiam šeimą ir santuoką kaip vyro ir moters sąjungą, Konstitucijos 72 straipsniui, užtikrinančiam vaiko apsaugą nuo demoralizacijos, ir pačiai Lenkijos pagrindinio įstatymo preambulei.
Kartu paprašėme atlikti patikrinimą ir patikrinti, ar kituose Patikėtinių tarybos prižiūrimuose vaikų darželiuose buvo perteikiamas tokio pobūdžio turinys, įskaitant minėtą skaitymą.
Laišką išsiuntėme ne tik pareigūnams, prižiūrintiems Plocko ir Strzešuvo vaikų darželius, bet ir visiems kuratoriams, primindami jiems apie būtinybę apsaugoti mokinius nuo bandymų ideologizuoti ugdymo procesą.
Strzeszowo darželio vadovybė jau atsiprašė tėvų "už nelaimingą knygos pasirinkimą" ir patikino, kad dės "visas pastangas, kad tokios situacijos nepasikartotų".
Visa ši situacija įrodo, kad net ir ikimokyklinio amžiaus vaikų atveju tėvai turi būti budrūs ir žiūrėti į institucijų, atsakingų už jų vaikų ugdymą, rankas. Juo labiau kad, kaip ir pirmiau aprašytos knygelės atveju, lyčių ideologai savo turinį slepia iš pirmo žvilgsnio nekontroliuojamuose ir kilniuose leidiniuose ir užsiėmimuose, kurie dažniausiai teoriškai skirti kovoti su diskriminacija arba mokyti apie lygybę, toleranciją ir žmogaus teises.
Todėl Ordo Iuris instituto teisininkai parengė specialų tėvų pareiškimą, kuriame tėvai pareiškia, kad jų vaiko dalyvavimui pamokose, seminaruose ir susitikimuose tokiomis temomis kaip lytinis švietimas, "kultūrinė" ar "socialinė" lytis, lytinė tapatybė, nėštumo ir lytiškai plintančių ligų prevencija ir iš pirmo žvilgsnio nekaltomis temomis, tokiomis kaip lygybė, tolerancija ir kova su diskriminacija, kiekvieną kartą reikalingas atskiras tėvų sutikimas, išreikštas raštu.
Kartu garantuojame visokeriopą teisinę pagalbą visiems tėvams, į kurių pareiškimus neatsižvelgia švietimo įstaigų vadovybė. Reaguodami į susirūpinusių tėvų pranešimus, reguliariai teikiame mokykloms prašymus pateikti viešą informaciją, prašydami pateikti mokyklos patalpose veikiančių subjektų sąrašą ir Tėvų tarybos poziciją, įskaitant nuomonę apie kiekvieną iš šių subjektų. Šiame etape tėvams suteikiame visišką anonimiškumą, kad vadovybė nesužinotų, kuris iš tėvų nurodė savo įstaigą - prašymą pateikia "Ordo Iuris". Jei mokykla ignoruos mūsų laiškus ir nepaisys tėvų teisių, esame pasirengę jų teises ginti teisme.
Taip pat jau esame paskelbę keletą prieinamų teisinių vadovų plačiąja prasme su švietimu susijusiomis temomis. Pirmiausia tai vadovas "Tėvų teisės mokykloje", parengtas kaip kampanijos "Apsaugokime vaikus!" dalis, kai apklausėme NVO veiklą beveik 700 mokyklų ir nustatėme, kad daugelyje įstaigų tėvų teisių normos nežinomos arba ignoruojamos.
Vadove primename, kad bet kokio pobūdžio pedagogų atėjimui į mokyklą kiekvieną kartą reikalingas tėvų tarybos ir mokyklos vadovybės sutikimas, tačiau net ir gavus tokį sutikimą, tėvai vis tiek gali atsisakyti leisti savo vaikui dalyvauti tokioje neprivalomoje popamokinėje veikloje. Taip pat paskelbėme internetinę peticiją, skirtą vaikų teisių kontrolieriui, nacionalinio švietimo ministrui ir visos Lenkijos mokyklų vadovams, kurioje raginame sukurti ir įgyvendinti nuoseklią, išsamią ir veiksmingą sistemą, kuri padėtų kovoti su bet kokiais bandymais pažeisti ar apeiti tėvų teises mokyklose. Galiausiai ministerija parengė įstatymo projektą, atitinkantį mūsų reikalavimus, tačiau prezidentas Andrzejus Duda jį vetavo.
Mūsų svetainėje taip pat rasite vadovą mokytojams, kuriame primename, kad Lenkijos švietimo teisė grindžiama Lenkijos Respublikos Konstitucija ir privaloma tarptautine teise, kuri kiekvienam žmogui, taigi ir mokytojams, garantuoja teisę elgtis pagal sąžinę darbo vietoje ir atliekant profesines pareigas. Todėl mokytojui negalima nurodyti vykdyti veiklos, kuri nėra paremta pagrindine mokymo programa. Šiame vadove žingsnis po žingsnio paaiškiname, kaip mokytojas turėtų elgtis, kai vadovybė ir nevyriausybinės organizacijos ignoruoja jo sąžinės prieštaravimą.
Paskelbėme atskirą vadovą apie teisę melstis mokykloje ir apie lopšelio-darželio organizavimą. Abiejuose vadovuose, remdamiesi Aukščiausiojo Teismo praktika, pabrėžiame, kad pagarba tų, kurie nenori dalyvauti maldoje, teisėms negali reikšti, kad kitiems asmenims neleidžiama naudotis teise išpažinti savo religiją. Paskutinis iš vadovų apie lenkų švietimą buvo leidinys apie tai, kaip tėvai gali blokuoti "vaivorykštinio penktadienio" organizavimą mokykloje arba išreikšti savo nepritarimą jam.
"Ordo Iuris" teisininkai jau ne kartą įrodė savo veiksmingumą gindami mokyklas nuo lyčių lygybės aktyvistų puolimo Lenkijos mokyklose.
Gdansko tarybos nariai, paskelbę apie vulgarios lytinio švietimo programos sustabdymą, teigė, kad "daugiau žmonių ja domėtųsi, jei ne "Ordo Iuris" veiksmai...". Bendradarbiaujant su pagrindine asociacija "Atsakingas Gdanskas", prastesnė iniciatyva "Zdrovve Love" buvo sumažinta iki "mikro masto". Anksčiau panašios sėkmės sulaukėme Varšuvoje ar Poznanėje, o daugelyje Lenkijos mokyklų blokavome "vaivorykštinius penktadienius".
Visi šie laimėjimai parodė, kaip svarbu, kad mūsų teisininkai būtų budrūs ir įsitrauktų, taip pat kad būtų bendradarbiaujama su tėvų organizacijomis iš visos Lenkijos, nes kartu daromas didesnis socialinis spaudimas, todėl jis yra veiksmingesnis. Todėl mes, kaip Ordo Iuris institutas, esame vienas iš besikuriančios šeimą remiančių organizacijų koalicijos "Mokyklų apsaugos judėjimas" steigėjų. Draugiškų organizacijų atstovai jau gavo mūsų medžiagą apie tėvų teises mokykloje, kuria naudosis platindami brošiūras ir infografikus, kuriuose pateikiamos sutrumpintos žinios iš mūsų vadovų.
Įgyvendindami koalicijos formavimo veiklą, neseniai surengėme šeimą remiančių organizacijų forumą. Beveik 40 nevyriausybinių organizacijų iš visos Lenkijos atstovai, kuriuos anksčiau priėmė Ministro Pirmininko tarnyba, šį kartą susitiko ir tarėsi naujoje "Collegium Intermarium" auditorijoje. Programos diskusijose dalyvavo tėvai, šeimos ir demografinės politikos, švietimo ir auklėjimo ekspertai, žurnalistai ir apžvalgininkai (tarp jų Janas Pospieszalskis). Susitikimą organizavo institutas "Ordo Iuris", asociacija "Tėvai gina vaikus", asociacija "Atsakingas Gdanskas" ir institutas "Ji ir jis".
Bendradarbiaudami galime plačiai skleisti tėvams, mokykloms ir mokytojams mūsų medžiagą, vadovus ir "tėvystės pareiškimus". Tai turi tiesioginės įtakos mūsų bendro poveikio švietimui mastui.
Vis aktualesnė Lenkijos mokyklų problema - mokinių piktnaudžiavimas mobiliaisiais telefonais pamokų metu. Nuolatinis vaikų ir paauglių buvimas virtualiame pasaulyje yra rimta kliūtis mokymosi procesui, nes sukelia mokinių išsiblaškymą ir koncentracijos problemas. Tėvai ir mokytojai ne kartą mums pranešė apie ekstremalias situacijas, kai mokiniai buvo priklausomi nuo socialinės žiniasklaidos ar pornografijos ir mokyklos tiesiog negalėjo su tuo susidoroti. Tuo tarpu net 39 proc. mokyklinio amžiaus paauglių mergaičių teigia, kad jei netektų išmaniojo telefono, jų gyvenimas taptų tuščias, o 38 proc. paauglių teigia, kad nesėkmingai bandė apriboti naudojimąsi išmaniuoju telefonu.
Tačiau šiuo metu teisės aktuose nėra aiškios nuostatos, draudžiančios naudotis telefonais mokyklos patalpose. Siekdami išspręsti šią problemą, ėmėmės rengti įstatymo projektą, kuris aiškiai įgaliotų mokyklų vadovus įrašyti tokius draudimus į įstatus ir, svarbiausia, užtikrinti jų vykdymą.
Projekte numatomas Švietimo įstatymo pakeitimas ir daroma prielaida, kad mokyklų įstatuose bus galima nustatyti draudimą naudotis mobiliaisiais telefonais mokyklos patalpose, ekskursijų ir mokiniams organizuojamų užsiėmimų už mokyklos ribų metu.
Panašūs teisės aktai jau priimti Prancūzijoje, kur nuo 2010 m. draudžiama mokyklose naudotis mobiliaisiais telefonais. Prancūzai supranta, kad pamokų metu plačiai paplitęs telefonų naudojimas kenkia mokinių dėmesiui ir dėmesio koncentracijai, todėl uždraudus jais naudotis per pamokas, mokiniams sudaromos palankios sąlygos mokytis ir išsamiai apmąstyti nagrinėjamas temas. Priešingai, pertraukų metu per daug naudojantis telefonais sumažėja bendraamžių socialinė sąveika, o tai trukdo harmoningai socializacijai, kuri būtina vaikų raidai.
Remiantis 2015 m. Londono ekonomikos ir politikos mokslų mokyklos paskelbtu tyrimu, nustatyta, kad uždraudus mobiliuosius telefonus mokinių mokymosi rezultatai pagerėja.
Ordo Iuris ekspertų bendradarbiavimas su tėvais, organizacijomis ir mokyklomis, taip pat nuolatinė teisės aktų ir vietos valdžios institucijų veiklos stebėsena - tai rimtos daugelio žmonių pastangos ir daugelio ekspertų dalyvavimas. Subūrę nuolatinę ir veiksmingą komandą, galime dirbti visoje šalyje ir padėti tėvams iš didelių centrų ir visiškai mažų mokyklų bendruomenių.
Be abejo, tai taip pat yra rimtos ir nuolatinės išlaidos, susijusios ne tik su mūsų darbuotojų, ekspertų ir teisininkų atlyginimais, bet ir su kelionėmis po šalį, tūkstančių puslapių intervencinių laiškų, nuomonių, gairių ir jų reklamos spausdinimu ir siuntimu kiekvieną mėnesį.
Kiekvienam vadovėliui, pavyzdžiui, aprašytam tėvams ar mokytojams, turime išleisti ne mažiau kaip 10 000 zlotų. Dar 20 000 zlotų skirta medžiagai reklamuoti ir platinti. Taip pat turime atsižvelgti į nuolatinės Lenkijos mokyklų stebėsenos išlaidas, kurioms skiriame 5 000 zlotų per mėnesį, ir intervencijos išlaidas, kai į švietimo įstaigas neteisėtai patenka genderizmo ideologai, kurioms kiekvieną kartą turime skirti iki 3 000 zlotų. Deja, pastaraisiais mėnesiais tokių intervencijų vis daugėja.
Konkrečios išlaidos taip pat apims tėvų organizacijų koalicijos, kuri susitinka Šeimą remiančių organizacijų forume, kūrimą ir dalyvavimą Mokyklų apsaugos judėjime, taip pat veiklą, kuria siekiama įtikinti sprendimus priimančius asmenis, kad reikia priimti įstatymą, kuriuo mokykloms būtų užtikrinta teisė įvesti draudimą naudotis mobiliaisiais telefonais pamokų metu ir užtikrinti jo vykdymą.
Neabejoju, kad turime tęsti visą šią veiklą. Apklausose, kuriose kasmet klausiame savo draugų ir rėmėjų apie svarbiausias Instituto veiklos sritis, nuolat vienas iš dažniausių atsakymų yra būtent kova su ideologine vaikų ir jaunimo indoktrinacija. Ir tai visiškai suprantama. Tinkamas jaunosios kartos ugdymas yra vienas svarbiausių kovos už tautos ateitį aspektų, kuris yra akivaizdus kiekvienam protingam žmogui, ne tik tėvams.
Padėtis Lietuvoje: