Autorius: BūkimeVieningi.lt Šaltinis: https://bukimevieningi.lt/liet... 2023-01-13 18:06:00, skaitė 265, komentavo 8
ESTT sprendimą teismas priėmė dėl 2008 m. spalį LTG išmontuoto 19 km ilgio geležinkelio ruožo nuo Mažeikių iki sienos su Latvija.
ESTT nutartyje aiškina, kad LTG neteisėtai išardė šią geležinkelio atkarpą po to, kai tais metais kilo ginčas tarp LTG ir „Orlen Lietuva“ dėl naftos produktų vežimo Lietuvos geležinkeliais į Klaipėdos jūrų uostą paslaugų. Tuomet „Orlen Lietuva“ ketino Bugenių naftos perdirbimo gamyklos produkcijos vežimą perkelti į Rygos ir Ventspilio uostus, o naftos produktų vežimą patikėti Latvijos nacionalinei geležinkelių bendrovei „Latvijas dzelzceļš“ (LDZ).
„Nuo 2008 m. spalio 3 d. LTG pradėjo išmontuoti aptariamą geležinkelio kelią, o 2008 m. spalio mėn. pabaigoje jis buvo visiškai išmontuotas. Manydama, kad LTG neketina trumpuoju laikotarpiu suremontuoti aptariamo geležinkelio kelio, „Orlen“ turėjo atsisakyti planų naudotis LDZ paslaugomis“, – rašoma ESTT sprendime.
Kas kaltas?
Buvęs premjeras A.Butkevičius tuomet aiškino, kad sprendimai dėl bėgių į Rengę išmontavimo priimti po 2008 metų Seimo rinkimų, kai pradėjo dirbti Kubiliaus dešiniųjų Vyriausybė. Europos Komisija (EK) mano, kad išmontuodama bėgius Lietuvos įmonė galbūt ribojo konkurenciją geležinkelių rinkoje Lietuvoje ir Latvijoje.
„Manęs labai nestebina premjero melaginti pareiškimai, aš tik reaguoju į tai, kad jisai pasakė, kad jis čia nė prie ko ir kad bėgiai buvo išardyti A.Kubiliaus Vyriausybės laikotarpiu. Noriu tik priminti, kad susisiekimo ministru iki 2008 metų gruodžio 9 dienos Gedimino Kirkilo vadovaujamoje Vyriausybėje dirbo A.Butkevičius“, – žiniasklaidai tuomet sakė A.Kubilius.
A.Butkevičius susisiekimo ministro pareigas ėjo 2006-2008 metais.
Kaltų nėra. Kalta aplinka. Mokės Lietuvos valstybinė įmonė – MES.
SN inf.