Dar vienas vakaroidų ir Gretos Tunberg adeptų šyzas, arba kas su elektromobiliais yra ne taip

Autorius: Mindė Šaltinis: http://ldiena.lt/... 2023-09-30 20:55:00, skaitė 1160, komentavo 12

Dar vienas vakaroidų ir Gretos Tunberg adeptų šyzas, arba kas su elektromobiliais yra ne taip

Na ką, mieli skaitytojai ir nemieli šaikos-chuntos pakalikai ir jai pritariantys pašlemėkai, pasiruoškite. Dabar mes sugriausime dar vieną pasaulinio mąsto mitų mitą, skirtą durninti jau užzombintiems ir versti zombiais dar bent kiek tam besipriešinančius.

Mitas apie tai, kad „žaliosios šizofrenijos“ rėmuose, siekdami švarios aplinkos ir ekologijos, na ir tiesiog iš meilės Žemės planetai, mes visi galiausiai turėsime - ne, tiesiog privalėsime! - persėsti į elektromobilius.

Šįtą nachališkaiškai ir tupai brukamą idiotišką mitą išsklaidė Švedijos-Kinijos įmonė, elektromobilių "Polestar" gamintoja, kas iškart atmeta visokių eko-silpnapročių ir atvirai šizorfeniškus Europos „žaliųjų imbicilų“ klyksmus dėl duomenų klastojimo ar manipuliavimo jais, bei jau visiškiems silpnapročiams skirto „rusiško pėdsako“. Ir, žinoma, ypač nuliūdins mokyklos nelankiusią Gretą Tunberg, kuri nė žodelio neišlemeno dėl milijonų tonų radioaktyvaus vandens išmetimo iš Fukušimos į Ramųjį vandenyną. Jeigu ji tik, žinoma, nepasididžiuos ir pasivargins perskaityti savo pačios tautiečių tirynėjimus.

Na o dabar – prie stebuklingų skaičių.

Aukščiau minėta kompanija sulygino visą savo gaminamo elektromobilio „Polestar 2“ ir jo benzininio „brolio“ – „Volvo XC40“ – visą gyvenimiško gamybos ciklo poveikį Žemės planetos ekologijai.

Pradžiai truputis terminologijos:

CO₂e - tai unifikuotas visų kenksmingų medžiagų poveikio gamybos eigoje ekvivalentas, prilygintas CO₂ poveikio klimatui metrikai.

Pirmu žingsniu buvo apskaičiuotas kenksmingų išmetamųjų teršalų kiekis, kuris yra generuojamas gaminant medžiagas, naudojamas automobilio surinkimui. „Polestar 2“ atveju tai yra 17 tonų CO₂e, Volvo XC40 – žymiai mažiau, 14 tonų CO₂e.

Tačiau 17 prieš 14 - tai tik pradžia. Dabar skaičiai pradės sparčiai didėti, ir ne „ateities transporto“ naudai. Nes jeigu tradicinis benzininis automobilis turi paprastą suvirintą metalinį benzino baką, tai elektromobilyje - vietoj jo yra didžiulis ličio jonų akumuliatorius, kuriam pagaminti išsiskiria dar 7 tonos CO₂, ir dar 2,2 tonos CO₂ iškeliauja į atmosferą surenkant elektromobilį (2.1 tonos automobiliams su vidaus degimo varikliu).

Taigi, elektromobilio gamyba ekologijai "kainuoja" 26,2 tonos CO₂, palyginti su 16,1 tonos jo benzininiam analogui.

O tai jau labai reikšminga.

„Na štai, ir čia jau viskas, – pasakysite jūs, – toliau juk bus vien tik  nuolatinė nauda – juk elektros energija iš savo prigimties yra „švari“. Viskas būtų nuostabu, jei elektromobilis būtų prijungtas tiesiogiai prie vėjo malūnėlio ar saulės baterijos (kuriuos gaminant taip pat išmetama o-ho-ho kiek teršalų), tačiau jis maitinamas elektros energija, kuri išgaunama, be kita ko, deginant angliavandenilius.

Tyrinėtojai paskaičiavo, kad norint ekologiškumu pranokti „Volvo XC40“, elektromobiliui "Polestar 2" reikia nuvažiuoti daugiau nei 112 tūkstančių kilometrų nekeičiant akumuliatoriaus (o čia labai svarbus momentas!).

Na, o dabar „vyšnelė ant torto“. Pirmiausia, apskaičiuotas akumuliatorinės baterijos tarnavimo laikas yra nuo 100 iki 200 tūkstančių km, tai yra, per visą elektromobilio gyvavimo ciklą baterija bus pakeistas minimum bent vieną kartą. O tai iš karto prideda dar 7 tonas CO₂. O antra - tai visiškai "nubraukia" visus tuos elektromobilio „privalumus“, su kuriais įvairų psichozių priepuolių apsėsti blaškosi Gretos pakalikai – tai tų pačių akumuliatorinių baterijų utilizavimas ir perdirbimas. Procesas pakankamai brangus, reikalaujanti daug resursų ir itin (!) žalingas.

Taip pat dar galima pridėti žalą gamtai, kuri padaroma gaminant, montuojant ir pajungiant įkrovimo stoteles (juk jos įrengiamos, kaip taisyklė, benzininėse, kurios jau yra pastatytos, tai yra, be to būtų galima visiškai apsieiti).

Ekspertai, kurie jau nėra susiję su šituo švedų ir kinų tyrimu, taip pat tvirtina, kad elektromobilis greičiau sudėvi padangas ir daro didesnį poveikį kelio dangai, nes yra paprasčiausiai sunkesnis.

Kalbant apie bendras elektromobilio ir „neekologiško“ automobilio išlaikymo išlaidas, tai tokį tyrimą atliko „Tesla“. Čia jau, kaip sakoma, neprikibsi prie nieko. Taigi, jos (Tesla) Modelis 3 pralošia pagal visas išlaikymo išlaidas "Toyota Camry" 5 metų laikotarpyje..

O dabar – pati svarbiausia lentelė:

Nemokantiems rusų kalbos, pirma žalia eilutė  - 

Gamtiniai šaltiniai (viso)

dešinys stulpelis - giga tonos;  kairysis %; sekančios žalios  - 

antžeminės biosferos kvėpavimas;

dirvožemio biosferos kvėpavimas;

okeanų biosferos kvėpavimas;

Raudona eilutė - Antropogeninė veikla (2014 metai) tame tarpe:

iškastinio kuro deginimas; 

žemės naudmenų pakeitimas (miškų iškirtimas, ariamos žemės ir kt.).

Tai yra, visi šitie žmonijos išmetami teršalai daro įtaką bendrai planetos ekologijai tik 4,3%, o visa kita Žemės planeta daro savarankiškai - be Gretos ir „žaliosios šizofrenijos“ adeptų.

Na štai, čia yra pats paprasčiausias pavyzdys. Metinis suminis visos mūsų civilizacijos CO2 išmetimas yra maždaug lygus vienam išmetimui į atmosferą, kuris įvyksta ugnikalnio išsiveržimo metu ir trunka 10 dienų. Tačiau Žemės planetoje vienu metu išsiveržia dešimtys ugnikalnių, ir trunka tie išsiveržimai net mėnesiais – ir tai tik antžeminiai...

Tačiau jeigu vakaroidų „žalioji bendruomenė“ kartu su Greta tikrai negali nurimti ir nori, kad būtų „kaip geriau“, tuomet dėl automobilių jie turėjo veikti visai kitaip.

Pirmiausia. Ar žinote, kokie automobiliai yra geriausiai parduodami Pindostane ? Tai “Ford” serijos F. Tie patys, su varikliais nuo 3,5 iki 5 litrų. Tai paprasčiausiai tiesiog galima imti ir uždrausti parduoti privatiems asmenims automobilius, kurių varikliai, tarkime, didesni nei 2 litrų tūrio.

Tiesiog imkime ir pasižiūrėkime pro langą ir pažvelkime į bet kurio mūsų miesto gatvę. Ar jūs esate tikri, kad visi šitų BMW X-5, Land Cruiser ir kitų „monstrų“ savininkai yra medžiotojai ir žvejai? Ir ar jiems taip būtinai reikia būti pirmiems, kada startuoja sankryžoje?

Ir antras dalykas, apie kurį Greta galėtų papasakoti savo dėkingiems klausytojams. Perdirbti automobilius naudoti labiau ekologiškesnes dujas.

Oi, ką aš čia pezalioju... Juk dujos - tai Rusija, tai Gazprom, tai okupacija, agresija ir terorizmas....