Autorius: Blogeris Zeppelinusas Šaltinis: https://www.facebook.com/bloge... 2016-06-05 09:15:26, skaitė 2840, komentavo 1
Elektromobiliai dabar ant bangos. Tačiau visi žino, kad pagrindinis jų trūkumas - palyginus nedidelis nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu.
O juk žmonės ne tik kilometrą-du mieste iki darbo važiuoja, bet ir į Klaipėdą, Nidą ar dar toliau susiruošia. Tokiais atvejais elektrifikuotiems vilniečiams kyla problema. Gali net tekti nakvoti Kaune ar kur prie Kryžkalnio, kol elektromobilis pasikraus ir bus galima tęsti kelionę į pajūrį.
Tačiau šviesios Europos Komisijos galvos nepaliko elektromobilistų bėdoje. Jie skyrė beveik pusantro milijonų eurų inovacijų projektui, kuris turi padėti išspręsti šią netikėtą problemą.
Inovacijos prasmė paprasta ir geniali - sukonstruota nedidelė automobilio priekaba, kurioje yra elektros generatorius, dyzelinis arba benzininis variklis bei kuro bakas. http://ec.europa.eu/research/infocentre/article_en.cfm?artid=39057
Dabar važiuodamas elektromobiliu vairuotojas pajutęs, kad silpsta srovė, tiesiog užkurs priekaboje dyzeliuką, kuris pradės sukti generatorių, kuris, savo ruožtu, dakraus nusilpusias elektromobilio baterijas.
Ir kelionė tęsis toliau! Elektromobilistui nebereikės nakvoti Kaune, kad nuvažiuoti į Klaipėdą - inovatyvusis dyzelinis elektros generatorius jį išgelbės.
Beje, ypač ekologiškiems elektromobilistams, nemėgstantiems iškastinio kuro, galima sukurti biokuru varomą elektros generatorių. Tik priekabą reikės daryti didesnę, nes malkos užima daugiau vietos, nei dyzelinas.
Argi ne puikus inovacijos pavyzdys? Pripažinkime - puikus.
Bet manyje sukirbėjo išradėjo gyslelė ir kilo nenumaldomas noras dar pagerinti šį nuostabų išradimą, kuris taip palengvins elektromobilistų gyvenimą ant ratų.
O kas, jeigu tą dyzelinį elektros generatorių patalpinti ne priekaboje, bet tiesiog po automobilio kapotu ar bagažinėje? Būtų nemenkas medžiagų sutaupymas.
Žinoma, tokiu atveju netrukus kiltų dar vienas racpasiūlymas - o tai kuriems velniams tas dyzelinis variklis turi gaminti elektrą, kuri varo elektrinį variklį? Juk tai milžiniški energijos praradimai.
Kodėl nepadarius taip, kad tas dyzelinis varikliukas savo gaminamą energiją perduotu tiesiog į ratus? Sutaupytumėme elektrinio variklio bei generatoriaus kaštus.
Nuvažiuojamas atstumas tik padidėtų, metalų ir kitokių plastmasių sunaudojimas sumažėtų, kas būtų gamtai tik į naudą.
Kaip jums toks elektromobilio ir jo dyzelinės priekabos paracionalizavimas? Vertas milijono kito eurų iš tyrimams ir inovacijoms skirtų Europos Komisijos milijonų?
Gal rimtai reikia projektą paruošti ir EK paraišką nusiųsti?